سودا سفر

  • ۰
  • ۰

در مورد ساختار سیستم داکت اسپلیت بیشتر بدانید

در مورد ساختار سیستم داکت اسپلیت بیشتر بدانید

در مورد ساختار سیستم داکت اسپلیت بیشتر بدانید

با پیشرفت تکنولوژی به صورت روز افزون سیستم های تهویه متعددی برای انواع ساختمان ها ارائه شده است که هر کدام با توجه به نوع استفاده ی آن دارای مزایا و معایب خاصی می باشد و هر شخص بنا به نیاز خود می تواند با شناخت سیستم ها و خصوصیات آنها خرید مناسبی داشته باشد. در این نوشته قصد داریم تا در مورد سیستم داکت اسپلیت مطالبی را برای شما عزیزان همیشه همراه قرار دهیم. در این نوشته به ساختار سیستم کلی داکت اسپلیت می پردازیم و معایب آن را به همراه راهکارهای ممکن ذکر می کنیم و همچنین مزایای استفاده از این سیستم را بیان خواهیم کرد. اگر می خواهیم در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید پس بهتر است با ما همراه باشید.

 

داکت اسپلیت فرم دما

داکت اسپلیت فرم دما

در مورد داکت اسپلیت ایرانی فرم دما

داکت اسپلیت همان کولر گازی بوده که دارای تفاوت هایی نیز می باشد ، در کولر گازی یوتین داخلی به صورت سقفی یا دیواری اجرا می شود اما داکت اسپلیت به صورت توکار بوده و درون سقف کاذب نصب می شود و سپس با کانال کشی به اتاق ها و یا قسمت های مورد نیاز منتقل می شود. هوای تازه از داکت اسپلیت بعد از فیلتر شدن و تنظیم دما به تمامی نقاط کانال کشی شده انتقال می یابد. باید دقت کنید که داکت اسپلیت تنها در سرمایش مشابه کولر گازی عمل می کند و در سیستم گرمایشی کاملا با کولر گازی متفاوت می باشد. داکت اسپلیت به مانند کولر گازی از سیکل تبرید تراکمی در گرمایش استفاده نمی کند. در سیستم داکت اسپلیت کویل آب گرم وجود دارد که در فصل زمستان، آب گرمی که توسط موتورخانه ایجاد شده درون کویل ها به جریان می افتد و همین امر باعث گرم شدن هوا می شود. به زبان دیگر با چرخش فن یونیت داخلی و در نتیجه برخورد هوا با سطح گرم کویل ، هوا گرم شده و باعث گرم شدن محیط می شود.

در حال حاضر انواع داکت اسپلیت های مختلف در بازار وجود دارد که از آن می توان به داکت اسپلیت اینورتر یا دور متغییر ، معمولی یا دور ثابت ، تک فاز و سه فاز اشاره کرد. یکی دیگر از تفاوت های بین داکت اسپلیت و کولر گازی ظرفیت سرمایش و گرمایش آن می باشد که داکت اسپلیت می تواند فضای بزرگتری را تحت پوشش خود قرار دهد. با توجه به ویژگی ها و مشخصات داکت اسپلیت می توان آن را در ساختمان های با ارتفاع کم که دارای سقف کاذب هستند نیز نصب نمود. برای نصب این دستگاه لزومی ندارد که تمامی ساختمان دارای سقف کاذب باشد، دستگاه با ارتفاع ۲۵ سانتی متر از سقف قابل نصب می باشد.

  • ۹۸/۰۶/۲۱
  • رضا hashemi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی